Facebookissa käsityöpanimoihin liittyvää keskustelua koonnut Pienpanimot-sivu muuttaa nimensä ja muuttuu Suomen Olutseuran tiedotuskanavaksi. Yli 12 000 tykkääjää koonnut  Pienpanimot muuttaa samalla nimensä seuran julkaiseman lehden mukaisesti OlutPOSTIksi.

Asiasta kertoi Pienpanimot-yhteisön perustaja ja ylläpitäjä Jari ”cyde” Hyttinen perjantaina Radio Helsingin Kippis-ohjelmassa.

Suomen Olutseuran puheenjohtaja Simo Hämäläinen vie yhdiistystä kohti digiaikaa. Kuva: Heikki Kähkönen.

Suomen Olutseuran puheenjohtaja Simo Hämäläinen lupaa, että OlutPOSTI-lehti jatkaa edelleen ilmestymistä paperiversiona ensi vuonna. Facebook-hanke liittyy kokonaisuuteen, jossa Suomen suurin olutseura siirtää julkaisutoimintaansa digiympäristöön ja sosiaaliseen mediaan.

”Kustantamamme OlutPOSTI on Suomen suurin olutlehti ja vastuunamme on auttaa oluesta kiinnostuneita pääsemään jyvälle oluen maailmasta. Otamme tässä nyt merkittävän askeleen tuomalla OlutPOSTI:n digitaaliseen maailmaan ja levittämään oluen ilosanomaa kaikkien saataville,” Hämäläinen kertoi seuran tiedotteessa lokakuussa.

Kumppanikseen toiminnan tehostamiseen ja sähköisten julkaisuiden tuottamiseen Suomen Olutseura on valinnut alaan erikoistuneen markkinointi- ja viestintätoimisto Provisual Oy:n, jonka osaomistaja ja tuottaja Hyttinen on.

”Vaikka alalla toimivat uskovat, että kaikki tietävät buumin ja uudet tuotteet, niin vielä on paljon porukkaa saatettavana olutkulttuuri pariin. Tässäkin kohtaa käytämme hyväksi viihde- ja musiikkiteollisuudesta oppimiamme keinoja, sillä onhan olut yksi tähti muiden joukossa, tai tulee olemaan,” Hyttinen perustelee yhteistyötä.

Facebook kommentit
JAA